© 2016 Designed by Eve D. Proudly created with Wix.com

Waalstraat 81, 9870 Zulte

Oost-Vlaanderen, Belgium

BE0866.464.574

talk@evengine.be

Tel: 0472/23.93.25

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square

October 28, 2017

Please reload

Recente berichten

Waarom kleine zelfstandigen nood hebben aan ondersteuning.

February 3, 2017

1/1
Please reload

Uitgelichte berichten

Online adverteren te duur?

January 19, 2018

 

Wanneer je zoekt op het world wide web, krijg je gegarandeerd advertenties te zien die aansluiten op jouw zoekopdracht. Tekst, afbeeldingen en video. Adverteerders doen er alles aan om je naar hun website te leiden om te overtuigen. Met andere woorden, online adverteren gebeurt doelgericht. De advertentie is enkel te zien wanneer er naar gezocht wordt.  Het grote voordeel hierbij is dat jij als adverteerder enkel betaalt wanneer jouw advertentie wordt weergegeven of aangeklikt.

 

Hoe wordt dit allemaal bijgehouden? Simpel! Google heeft een systeem opgezet dat je helpt om dit alles naar wens in te stellen en eenvoudig te beheren, Google Adwords. Afhankelijk van de soort campagne die je wilt voeren, krijg je opties om jouw campagne naar believen aan te passen. Uiteraard is het einddoel meer omzet. Dit kunnen zowel meer verkopen zijn, als het ontvangen van meer aanvragen of meer inschrijvingen. Maar alvorens deze omzet kan worden gerealiseerd is het goed om na te denken over hoe je bekendheid creëert. Niet iedereen heeft een naam of product of dienst dat iedereen kent. Als mogelijke klant wil ook jij eerst het bedrijf 'leren kennen'. Jezelf als bedrijf profileren en regelmatig onder de aandacht brengen is dus zeker een goed begin. 

 

Meer omzet creëren of meer bekendheid. Dit zijn alvast 2 voorbeelden van campagnes die online kunnen worden gevoerd. Bij de eerste zal je betalen per klik, bij de tweede kan je opteren om te betalen per 1000 vertoningen. Maar hoeveel betaal je dan per klik of per 1000 vertoningen?

 

Dit kan je volledig zelf gaan instellen. Je doet een bod op wat je wilt gaan uitgeven per klik of 1000 vertoningen. Daarbovenop stel je een budget op per maand. Binnen jouw aangegeven budget creëert Google Adwords ruimte om de beste prijs per klik of 1000 vertoningen de genereren. Dit kan minder of meer zijn dan je bod, maar jouw maandelijks budget wordt nooit overschreden.

 

Er is geen minimumbudget opgelegd van Google Adwords, maar uiteraard dient jouw bod voldoende groot te zijn om in de veiling met andere adverteerders in aanmerking te komen om jouw advertentie te laten zien. Anderzijds heeft de grootste bieder niet altijd de beste kans om in aanmerking te komen. Dit hangt van verscheidene factoren af.

 

Je kan dus gerust naar hartelust experimenteren. Eens je campagne is geoptimaliseerd, kan je ervoor kiezen om meer te investeren als dat nodig blijkt. Duur is het alvast niet in vergelijking met een advertentie in een krant of magazine. Het grote voordeel is: het is doelgericht. 

 

Hulp nodig? Stel gerust vrijblijvend de vraag. Ik help je graag verder. Of bekijk mijn aanbod!

Share on Facebook
Please reload

Volg me